söndag 14 augusti 2016

Städning av barnrum

För ett bra tag sedan så talade jag om för barnen att jag inte brydde mig om hur deras rum såg ut fram till skolan skulle börja, enda jag krävde var att jag kom fram till garderoberna utan problem.
Nu var det då dags att få ordning på rummen eftersom det snart är dags för skolstart och vardagen.
Jag började med Janiinas rum, hon fick såklart hjälpa till också med det hon kunde. Jag gjorde en storstädning i båda barnrummen det vill säga ALLT gicks igenom, lådor hyllor allt.
Här ser ni före och efter i Janiinas rum:
 Och här Sanna och Williams rum:
 Ok, i Sanna och Williams rum hade städningen redan påbörjats när jag tog kortet så inte helt rättvis bild.
Janiina skulle dessutom på kalas idag och hon ville ha en fläta. Hon är så glad över att hon nu börjar få lite längre hår.
Städningen tog alltså hela dagen för mig, paus endast för mat och toa samt då jag flätade Janiinas hår. Började 10.00 och var klar vid 21.00. Nu hoppas jag att de håller ordning i alla fall en vecka...
Ja  har man semester så har man.
// Sargit

Inga kommentarer: