onsdag 17 augusti 2016

Första skoldan!

Nu kom då dagen då våra älskade stortroll börjar i skolan på riktigt!
Årskurs 1 redan! Vart har åren tagit vägen? 
Sanna var uppe långt före väckning och kom in till oss fullt påklädd och sa "är vi försenade nu?"
"Nej, det är vi inte. Vi sover fortfarande då väckningen inte ringt än" svarade vi sömndrucket.
Tyvärr vaknade Minja av det så då sa vi att nu får du leka med Minja eftersom du väckte henne. Det gjorde hon.
Hela familjen följde stortrollen till sitt nya klassrum och var med under uppropet. Sen smet vi ut då Minja blev rastlös.
Janiina var väldigt lycklig över att få komma till förskolan hon med, som hon har längtat.
Jag tillbringade dagen med att gå igenom bortsorterade kläder och lägga ut till försäljning samt så åkte jag en sväng till förrådet. Jag hade också ett möte på eftermiddagen angående nattvandringen, hur vi går vidare under hösten.
Minja har upptäckt pallen och gjorde väldigt tappra försök till att klättra upp på den. Hon kom till första trappstegen sen klättrade hon ner igen.
 Medan jag var iväg så tog maken en promenad med pokemonjakt med barnen så att Minja skulle få sova. Vi möttes hos min mamma till mellanmålet som jag hade med mig, rismål, yoghurt och munkar.
Blev lite mys och lek medan vi var där.
 Från min mamma så åkte vi till våra vänner Fayeza och Hasnain som bjudit in oss på middag. De passade på att fira Mahdi som fyllde år förra månaden. Så till efterrätt blev det glasstårta i form av ett tåg!
Och såklart blev det fiskedamm innan det var dags att åka hem, det är ju trots allt skoldag imorgon.
Tack för ikväll vänner!
Sanna och William promenerade hem med M-P då de ville knäcka ägg i pokemonspelet, själv tog jag bilen med de två yngsta.
Tyvärr så somnade jag igen vid nattningen av Minja så allt det jag tänkt göra blev inte gjort...
// Sargit

Inga kommentarer: