torsdag 12 maj 2016

Vår, sol och hantverk

Tisdags hade Janiina tid hos logopeden igen så hon fick vara ledig hela dagen. Efter logoped besöket på förmiddagen så kom de till öppna förskolan på mitt jobb. Efter lunch föredrog Janiina att hålla mig sällskap på mitt kontor istället för att leka nere i lekrummet på öppna förskolan.
På kvällen var det dags igen för Matlaget, denna gång var vi ute på innergården och lekte och mös. Vädret var ju verkligen med oss.
M-P:s kompis Therese kom och hälsade på hemma hos oss med sina söner och följde sedan med till Matlaget, så då hann jag också få träffa dem.
 På onsdag åkte jag in till stan med mitt arbetslag då vi hade en hel dag med planering inför framtiden.
När jag kom hem så möttes jag av att äppelträdet på framsidan blommade!
 Torsdag morgon visade Minja upp sin nya talang att ställa sig upp i sin säng!
Nu går det fort fram...
Under dagen var jag återigen inne i stan då vi gjorde ett studiebesök med det pedagogiska och diakonala arbetslagen.
På kvällen var det hantverk på scouterna. William visade upp sin sura min då jag vägrade klippa ut det han behövde direkt utan han fick försöka själv först.
 Väl hemma fick jag mysa lite med Janiina också då hon "läste" bok för mig.
Tiden går verkligen fort nu då jag är tillbaka på jobbet.
// Sargit

Inga kommentarer: