måndag 2 maj 2016

Åter till jobbet

Idag var det dags för mig att återvända till yrkeslivet och lämna över hemskutan till maken som nu får njuta av våra trolls sällskap, speciellt minitrollets, fram till januari månad. 
Vi hjälptes åt lite på morgonen  och vi kom alla iväg samtidigt. Jag cyklade med Janiina till hennes dagis innan jag fortsatte cykelfärden i fina vårsolen mot jobbet.
Dagen gick rätt fort även om jag inte fick så mycket nytta gjord. Hann sitta med kollegorna i solen och njuta av en stund på eftermiddagen dock.
 Det gick rätt bra att cykla hem också, även om jag inte orkade cykla mer än halvvägs uppför stora backen.
Idag såg vi också att Zigge hade ömsat hela ryggen och mer ömsning på G. Hittills har båda ömsat bara lite i taget, nästan konstant dessutom den senaste månaden.
Judo som vanligt för stortrollen och under tiden umgicks jag med de två yngsta, blev lite sagoläsning för Janiina också.
// Sargit

Inga kommentarer: