lördag 14 maj 2016

Ponnyn och eld hos brandkåren

 Vädret har blivit något sämre nu till helgen men det hindrade oss inte från att åka iväg efter lunch till Brandkåren i Attundas öppet hus.
Det var betydligt mycket mindre folk idag än förra gången vi var där.
Det första vi mötte till tjejernas glädje var ponnyridning!
Ojoj så de blev glada, även om man inte kan tro det på Janiinas koncentrerade min. Tror hon tyckte det var lite kallt ute...
 Sanna såg desto nöjdare ut. William, han ville inte rida alls.
 Sedan åkte vi lite brandbil, även Minja fick vara med såklart.
 Därefter blev det lite närmare titt på ambulansen och eldsläckning.
 Och en närmare titt på den häftiga släcknings bilen som de senare demonstrerade hur den fungerar.
Vi avrundade besöket med lite fika innan vi åkte till den nya godisaffären som öppnat i industriområdet.
Idag bestämde sig stortrollen för att de ville äta godis, de har ju varit utan i flera helger nu då de hellre ville få pengar till sin sparelefant.
Efter att jag släppt av familljen hemma så åkte jag till jobbet för resten av kvällen.
Jag missade alltså melodifestival-myset men kom hem lagom till de två sista låtarna, Janiina sov redan då och strax därefter somnade Sanna i in famn och jag slumrade till en stund jag med.

En lång dag blev det men väldigt trevlig sådan.
// Sargit

Inga kommentarer: