söndag 8 maj 2016

Sol, kul och domino

När jag väl kom upp idag så åkte jag och William iväg till plantaget och affären. Sanna lekte med någon kompis ute liksom Janiina.
Men innan vi åkte så blev det lite busmys på framsidan med William och Minja.
När vi kom hem så höll maken på att gräva upp en stock, det såg slitigt ut.
William började prata om domino brickor, han frågade om vi hade såna där brickor som man spelar med som man kan bygga med också. Han blev jätteglad då jag tog fram de tre paket vi hade i spelskåpet. Sedan lekte barnen en bra stund med dem.
Första försöket fick jag ju filma såklart,
liksom det sista som Sanna gjorde.
 Jag hann i alla fall plantera morötter idag, hade hoppats på mer men tiden räckte inte till.
Kvällen tillbringade jag med några av mina kollegor som numera även är mina vänner. Vi spelade biljard först. Det var länge sedan för mig men ändå vann jag alla mina tre matcher, hihii.
Sedan fortsatte vi umgås vid middagsbordet, jag var ju tvungen att testa pulledpork burgaren.
Jag kom hem precis lagom innan de var läggdags för barnen. Hela familjen satt i soffan och mös.
Denna varma dag gick fort den med, både maken och Janiina har lyckats med att bli lite solbrända. Maken mer än dottern...
Jag och M-P fortsatte att titta några avsnitt på en serie vi upptäckt, I Zombie, innan sov dags.
Sen sov vi gott kan ni tro.
// Sargit

Inga kommentarer: