tisdag 3 maj 2016

Besök på jobbet och solstrålar

Maken och minstingen kom på öppna förskolan idag, de blev för ovanlighetens skull helt ensamma där. Måste bero på det fina vädret.
Då jag slank ner en sväng så kom jag in precis då Minja gjorde travande försök att krypa/hasa sig framåt!
Minja fick äta först innan vi gick upp till sopplunchen. Men hon visade tydligt intresse på att vilja smaka vår mat så det fick hon. Väldigt uppskattat!
 Då jag kom hem från jobbet senare på eftermiddagen så möttes jag av glada barn vid gungorna och sen en nöjd och glad Minja på framsidan.
 På kvällen åkte jag med de två yngsta till matlaget, Sanna och William ville vara hemma.
Även där var vi få ikväll. Efter soppan så lekte barnen som vanligt. Minja övade vidare på att ställa sig på alla fyra och åla sig framåt.
 På kvällen ville inte Janiina somna så hon kröp upp bredvid mig och Minja i soffan. Trodde jag skulle somna före henne men jag lyckades hålla mig vaken.
Mysigt var det att ha de två små vid mig men jag kunde inte röra mig alls och så blev det varmt med dessa två kaminer!
// Sargit

Inga kommentarer: