måndag 9 maj 2016

Glassbil = sommar

Det råkade bli en lång dag på jobbet idag, så när jag väl kom hem med cykeln så var det dags för stortrollen att göra sig redo för judon.
Jag åt middag och så precis när jag höll på med blöjbyte kommer Janiina in springandes, hon hade varit ute efter maten, och sa glatt "mamma, jag hörde glassbilen!".
Så lite hastigt så bestämde jag mig att göra henne glad och så lovade jag att vi kunde gå till glassbilen idag och köpa spökglass som hon ville, det vill säga om vi hann innan den åkte vidare.
På väg dit sken hon som en sol och jag förvarnade att vi kanske inte hann i tid och då sa hon "det gör inget mamma, men vi får se".
Vi hann i tid, tack och lov vet inte vilken katastrof det hade blivit annars. Vi gick hem med glassen och sedan tog vi varsin och gick ut till gungorna. Där tillbringade vi en bra stund i kvällssolen. Riktigt mysigt var det.
Hemma väntade disken på mig och tvätt på tork men kände att det skulle nog hinnas med det också så småningom.
Idag hade Sanna äntligen fått loss sin femte tand! Jag tog kort på hennes glipa men då jag frågade sa hon att jag inte fick dela den bilden, så ni får nöja er med en bild på hennes tand i vattenglaset istället.
Tandfen upptäckte dock att guldpengen är slut så tandfen fick höra efter med grannen om det fanns en där och låna. Tack för den grannen!
Nu gäller det bara för tandfen att komma ihåg att lägga den i glaset också, men det får vänta en stund då jäntan i fråga fortfarande är vaken!
// Sargit

Inga kommentarer: