lördag 7 maj 2016

Dop för Linnea

Oj så trött jag var imorse, så seg så seg. Men upp kom jag till slut och fick på mig trädgårdsbyxorna och röjde lite i jordgubbslandet.
Sen efter lunch blev det bråttom då vi höll på att komma försent till Linneas dop i S:t Lukas kyrka i Kallhäll. Men vi hann precis.
Minja som somnat i bilen sov vidare en stund i början av dopgudstjänsten.
 Det blev en väldigt fin dopgudstjänst, men det var lite svårt att ta bilder där vi satt eftersom vi hamnade bakom alla andra som ju kommit i god tid. Men några fina bilder fick jag till ändå. Och lilla Linnea var så söt och nöjd under gudstjänsten.
 Till dopfika fanns det en massa gott att smaska på, jag hann tyvärr inte smak på allt men jag gjorde ett tappert försök.
Efter present öppningen var vi tvungna att åka hemåt igen eftersom jag skulle jobba på kvällen. Så jag skjutsade hem familjen för att sedan fortsätta till jobbet där jag tillbringade kvällen ute på kyrktorget med mina kollegor. Vi bjöd på saft, bulle och kaka till ungdomar och andra förbi passerande.
Jag var rätt mör då jag väl kom hem men kul var det.
Tack Marcus och Charina att vi fick vara med på Linneas stora dag!
// Sargit

Inga kommentarer: