måndag 16 maj 2016

Junibacken

Idag tog jag ledigt och följde med stortrollens klass till Junibacken.
Blev en väldigt trevlig utflykt och allt flöt på bra.
 Förutom sagotåget och pippi-huset så var det Mumin-utställningen som lockade, vi hann även med dockteatern "Vad hände sen?". Den var väldigt bra måste jag säga.
 Mera lek blev det i sagoskogen innan det var dags för lunch i parken utanför och sen hemfärd.
 Väl hemma så lyckades jag fånga Janiinas så kallade krypsteg på bild, hon är väldigt rörlig numera men istället för att krypa så hasar hon sig fram. Som längst har hon tagit sig från sin lekplats i vardagsrummet ända till stora badrummet!
Sanna kom fram och bad mig att ta kort på den minimala pappersflygplanet som William hade gjort, sen bad hon mig att dela den så att andra skulle få se den. Janiina ville också visa upp sina flygplan samt annat hon skapat.
Så jag gjorde som de bad mig.
Minja har haft en väldigt körig mage idag, stackarn har bajsat så mycket att rumpan är helt röd. Och så fort hon bajsar så gör det ju ont så bara att byta direkt även om hon inte blivit klar. Så många blöjor har det gått åt idag va jag hörde.
Resten av familjen somnade rätt tidigt ikväll så nu fick jag tid att tömma bilder och blogga lite om den senaste veckan och helgen.
Men nu är det dags att sova för mig också, ska upp tidigt imorn...
// Sargit

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

Kul att se minsta trollet i rörelse. I övrigt fina kort på barna <3

Familjen Sundström sa...

Ni är det fart på na :-D
// Sargit