tisdag 5 april 2016

Lekplats och sittdel

Igår, måndag, var jag hemma hela dagen med Minja. Planen var att göra lite nytta hemma för att få undan all tvätt med mera, men jag hann bara med att tömma diskmaskinen och slå igång en maskin tvätt... Resten av tiden mös jag med Minja på golvet eller i soffan.
Då i hämtat Sanna, William och Janiina så tog vi oss till lekplatsen vid stora rutschkanan. Tråkigt nog så såg vi att någon saboterat gungbrädan, den var ny från i höstas...
Minja älskar ju att gunga, precis som sina syskon, och idag lyckades jag få en första bild på hennes första tand.
Jag hann åka iväg till affären en sväng innan Sanna och William skulle på judon, passade på att hämta sittdelen till vagnen från förrådet också. Senare på kvällen bytte vi liggdelen mot sittdelen.
Då jag gick och tittade till barnen som vanligt innan jag gick o la mig så såg jag att William hittat ett nytt ställe att sova på.
 Idag fick Minja ta sin premiär tur i sittdelen. Och då det regnade fick vi inviga även regnskyddet.
Jag var iväg hela dagen med Minja, vi tog bussen ner till Märsta för att gå på öppna förskolan, men det var stängt på grund av sjukdom. Istället en snabb tur genom Willys för att sedan ta bussen upp till vedugn och äta lunch med Anna-Karin. Därefter en promenad i solen för att hämta barnen.
Minja trivdes jättebra i sin nya vagn, enda är att hon ogillar att bli fastspänd men det visste vi redan sen innan.
Som igår så tog vi oss till lekplatsen en stund innan mellanmålet.
Hemma fortsätter Minja att förflytta sig, idag tog hon sig från sin lekyta nedanför tv:n till gungstolen.
Sanna och William gick för att leka med Madison igen, de blev kvar där resten av kvällen sen medan jag, M-P, Janiina och Minja åkte till Matlaget nere i familjecentret.
Denna dag gick verkligen fort...
// Sargit
p.p.
har hunnit påbörja blogga ikapp lite från påsklovet, så kika bakåt i bloggen lite grann om du vill.

Inga kommentarer: