söndag 20 september 2015

Syskonmys

Idag ville Sanna hålla i Minja vilket hon så klart fick.
Minja trivdes jättebra i hennes famn och gråten tystnade rätt fort då Sanna tog hand om henne.
Det gick så bra att Sanna sa vid lunch "mamma, du kan äta först jag kan hålla Minja under tiden. Så äter jag senare" så blev det och jag fick äta varm mat för en gångs skull!
Maken åkte iväg på dansen medan vi andra satt i soffan och mös på eftermiddagen. Jag var rätt trött efter förra natten då Minja inte låtit mig sova förrän sent så jag slumrade till en stund.
Sen la jag Minja i babynästet och hon sov vidare precis lagom tid så att jag hann förbereda ugnspannkaka, fixa disken och gå på toa innan hon vaknade.
Innan jag gick och la mig ikväll så tittade jag till barnen som vanligt, då kunde jag inte motstå att ta kort på Janiina som sov i en sådan söt posé.
Minja var missnöjd även denna natt, magen som krånglar från och till, men min älskade make tog henne med sig till vardagsrummet så jag fick sova.
Jag hörde hennes missnöje men snart nog så verkade hennes mage lugna sig och hon somnade.
M-P sov i soffan med henne fram tills det var matningsdags... Tack för det älskling!
// Sargit

Inga kommentarer: