torsdag 17 september 2015

Sammanfattning av veckan

Dagarna har flytit på helt enkelt.
Minjas andra bad i måndags vart lite mer accepterat av henne då vattnet var något varmare.
tisdag kväll påbörjade maken högläsning ur "Harry Potter", Janiina tröttnade fort och gick och la sig självmant och somnade rätt fort. Stortrollen var fascinerade och blev helt fast, fast boken saknade bilder.
I veckan kom ett paket från min syster i Tammerfors då hon handlat lite sådant jag bett henne om på en outlet butik där då de hade rea. Janiina blev väldigt glad över sin nya skaloverall och ville ha den på sig på en gång.
onsdag var det Judo igen så jag och Minja hängde i korridoren under träningen medan Janiina fick ensamtid med M-P.
Och på torsdag fick vi se resultatet av vad de gjort på deras ensamtid de senaste gångerna, nämligen övat på att cykla på riktigt!
Så nu kan Janiina, 3 år och 9 månader, cykla utan stödhjul! Tror det är mycket tack vare balanscykeln...
Maken fångade det på film idag men tyvärr kan jag inte få in den här då filen finns i makens telefon och jag kunde inte spara ner den från facebook där han la ut den...
Ja det var ju scouter ikväll för stortrollen, de är båda helt överens om att vilja fortsätta. De trivs väldigt bra där.
// Sargit

Inga kommentarer: