måndag 28 september 2015

Skala äpplen

Idag blev det en tur till Sigtuna igen för mig och Minja då vi glömde ta med oss plommonen som min syster Nadja skickat med till oss. Och eftersom vi försov oss lite imorse så att jag inte hann med frukost hemma så fick pappa bjuda mig på frukost då jag var där.
Drack ur mina farföräldrars kopp, minnen...
Minja sov genom hela besöket för ovanlighetens skull.
På eftermiddagen då jag hämtade barnen så bestämdes det lite hastigt att Sannas kompis Tova fick följa med oss hem.
Och för att underhålla dem lite så fick barnen hjälp till med att skala och skära äpplen så att jag kunde koka äppelmos. Det blev äppelmos med kanel och äpple-plommonsylt med vanilj.
Äppelsylten fick vi smaka redan vid middagen d jag stekte små och stora plättar. Även den hemmagjorda blåbärssylten jag kokade häromdagen fick komma fram. Gott var det!
William ville mysa lite med Minja också vilket gick bra såklart.
// Sargit

Inga kommentarer: