tisdag 22 september 2015

Öppen förskola och BVC

Idag var det också studiedag på skolorna så jag fick tillbringa ännu en härlig dag med mina älskade troll.
Idag åkte vi ner till öppna förskolan i Märsta kyrka, men till skillnad mot förra veckan då det var fullt med besökare där så var det bara en mamma med sina två barn där. De gick dock hem för lunch strax efter att vi kommit. Så vi fick ha hela rummet och Maud för oss själva!
Janiina och Maud lekte med bondgården och efter ett tag fick även William vara med i ett hörn med tågbanan han lekte med.
 Sanna visste inte vad hon skulle göra efter att ha ritat en stund, hon ville bara skapa egentligen. Men till slut lekte hon lite med Minja.
Efter sopplunchen och lite sagostund med Maud så åkte vi iväg till bvc där Minja hade läkartid idag.
Hon var inte alltför nöjd med behandlingen då doktorn undersökte henne, så hon hämnades genom att kissa ner skötbädd, golv och tror hon träffade läkarn också, hihii.
Idag, en dag från att vara 5 veckor gammal så väger hon 4620g och är 53cm lång.
Och allt såg bra ut i övrigt också.
M-P hann möta upp oss också så medan han såg efter barnen som lekte i lekrummet så tog jag en tur till ÖB och Maxi lite kort innan vi åkte hem för mellanmål.
Janiina var lite mer mammigare än vanligt idag och väl hemma så kändes hon plötsligt varm och efter en snabb temp koll så visst var det så, hon hade fått feber.
Så istället för att åka iväg till matlaget med henne så låg vi i soffan och såg på barnprogram medan M-P och stortrollen åkte iväg till Bauhaus en kort sväng. Tror jag slumrade till lite kort...
Janiina åt rätt ok ändå men efter maten somnade hon i soffan och sover där än.
Ikväll fortsatte M-P att läsa Harry Potter för Sanna och William, de har nu nått fram till kapitel 7. Det är rätt avslappnande att ligga i soffan med en sovande bäbis i famnen och lyssna på när någon läser högt. Höll på att somna där jag med.
Men nu hann jag få lite tid vid datorn i alla fall då alla andra sover.
John Blund ropar dock på mig men först måste jag agera tandfe då det glömdes bort igår natt. Tur nog så accepterade William förklaringen att tandfen nog har rätt mycket att göra så hon har nog inte hunnit med att komma helt enkelt...
// Sargit

Inga kommentarer: