torsdag 10 september 2015

Soppa, Judo och Scouting

Tisdagar är det ju sopplunch i Märsta kyrka, så jag och Minja som var på öppna förskolan passade på att gå på veckomässan och sen äta sopplunch. Smidigt att slippa laga mat till sig själv.
Elin kom på besök på eftermiddagen för att gosa lite med Minja.
 Onsdag hade Minja tid hos barnkirurgen på Astrid Lindgrens barnsjukhus för att kolla upp en knöl hon har i nacken, mest troligt ett födelsemärke typ smultronmärke fast under huden. Det vart det snabbaste besöket någonsin hos en läkare, kom in i tid och tio minuter senare var vi klara. Och då hade jag ändå klätt av och på Minja.
Det var alldeles för tidigt att säga något om knölen men läkarn var inte oroa över den men ville för säkerhetsskull hålla ett öga på det, så den fotades och så fick vi en ny tid till senare.
På kvällen åkte jag och Minja iväg med Sanna och William för att de skulle få prova på Judo.
Sanna blev storm förtjust medan William som tjatat om just judo var mer dämpad. Båda ville prova igen i alla fall. Medan de var där så fick Minja hänga lite hos Hasnain som också väntade utanför på sina pojkar, Hadi och Mahdi som redan gått på judon ett tag.

Idag, torsdag, åkte jag iväg till Tyyne och Arvi för att äta lunch hos dem. Tyyne vågade knappt hålla i Minja då hon var rädd att tappa henne...
På eftermiddagen då jag hämtat hem barnen så blev det till att njuta av lite äpplen från vårt egna Äppelträd. Så goda och stora de är.
Morötterna våra såg inte heller dumma ut...
På kvällen var det dags att prova på scouterna. Båda gillade det så nu har vi tre scouter i familjen.
Hädanefter har stortrollen (och jag) sina onsdag och torsdag kvällar bokade...
// Sargit

Inga kommentarer: