söndag 10 mars 2013

Tjejdag

Vi började dagen med familjemys i vår säng tittandes på "Sean banan" efter barnens önskemål.
Flera gånger om!
Tanken var att vi alla skulle åka till Kista galleria efter frukost, men William vägrade "jag vill bara vara hemma" sa han och ändrade sig inte.
Så då fick han vara hemma med M-P och Janiina medan vi andra fick en "tjejdag" med shopping.
Jag var mest ute efter att hitta något på "Desigual" då deras slutrea hade börjat, men tyvärr så var alla jätte kanon fina kläder jag hittade i storlek xs. Det var länge sen jag hade xs...
Blev lite smått deprimerad och besviken, så jag köpte en tröja till maken istället.
Även Sanna handlade, hon valde en Hello Kitty t-shirt till sig och Thomas tåget kallingar och strumpor till William. Nåja, William fick välja själv vilka han ville ha utifrån denna bild vi skickade hem.
Sanna var väldigt noga med att från början tala om att hon ville äta hamburgare igen "samma som jag gjorde igår". Igår i hennes värld kan vara allt från igår till för flera år sedan...
Men efter att vi kikat lite i affärer så fick hon som hon ville.
Jag hittade ett par byxor till mig på rea ändå och så fick Sanna leka i lekplatsen också.
Hon verkade väldigt nöjd över att få vara på "tjejdag" med mig och Kiia.
Hemma hade William spelat spel med pappsen och tittat på "Backyardigans".
Han är verkligen förstjust i den serien, nästan beroende då de redan sett alla avsnitt minst två gånger om inte mer.
Kvällen tillbringade Kiia med att packa nervöst sina tillhörigheter, fick gå över till grannen och låna en våg så hon kunde väga sin väska då hon var nervös över att den skulle väga för mycket.
Sen avrundade vi med att se sista delen i Twilight serien. Äntligen!
M-P såg den också fast han inte sett de andra avsnitten, han hade bara läst böckerna.
Jag kan varmt rekomendera att läsa böckerna innan man ser filmerna...
// Sargit

Inga kommentarer: