fredag 22 mars 2013

Nytta med nöje i Bålsta

Jag var ju på Bibeläventyrs kurs (NT) måndag-onsdag utanför Skövde och för att jag och kollegan skulle slippa släpa med oss kursmaterialet (en väska och en tung kartong) på tåget, så var en kollega i Bålsta snäll och tog med dem i sin bil hem. Hade det inte varit för att hans bil redan var full hade vi också fått plats.
Så idag efter jobbet var det planerat att vi skulle ta oss till Bålsta för att hämta grejerna och samtidigt besöka våra vänner Tessan och Maciek, jag har ju inte hunnit hem till deras nya hus än och de flyttade för över ett år sedan...
Vi kom iväg senare än planerat och då jag hade ett årsmöte med finska föreningen på kvällen så fick jag köra en vända tillbaka till Märsta för att sedan ansluta mig igen till min familj lagom till en sen middag.
God mat var det och så klart jag fick tillfälle att gosa lite med M-P:s gudson Viggo.
Efterrätten var något väldigt enkelt men ack så gott, olika frukter som man fick själv doppa i choklad fonduen. En sådan vill vi också ha!
Tack för en trevlig kväll Tessan och Maciek!
// Sargit

Inga kommentarer: