måndag 4 mars 2013

Nagellack

På kvällen ville Sanna måla sina naglar, det var länge sen vi gjorde det.
Så jag sa att visst kan jag göra det om hon hämtade själv nagellacken från skåpet.
Sen hade vi en mysstund i soffan efter middagen. 
 William blev väldigt förtjust i sin nya tröja jag köpt åt honom, som han själv fick välja ut bland 4 förslag (bra med dagens teknik så man kan skicka foton på shoppingförslag). Och att han är förstjust i sina solglasögon vet vi ju redan. Nu börjar jag misstänka att han valde tröjan bara för att kunna matcha sina solglasögon med den, hihii.
Försökte få Sanna att gå tillbaka med nagelacken till skåpet så att inte Janiina skulle få tag på den, men hon total vägrade. Jag försökte tala om snällt och även förklara varför men hon protesterade högljutt ändå. Då jag sa till på skarpen så kommer plötsligt William och säger snällt "jag kan ta den till skåpet" varvid han tar nagellacken och går och ställer tillbaka den där den ska vara.
Blev lite förvånad då detta scenarie oftast brukar vara det omvända, att Sanna gör det William egentligen ska göra då han total vägrar.
// Sargit

Inga kommentarer: