lördag 16 mars 2013

Sångstund och dans

Idag tog jag stortrollen med hem till familjen Barklund där vi skulle ha en finsksångstund som vi genom finska föreningen annordnar en gång i månaden.
Vi har inte kunnat vara med så ofta då det krockar vanligtvis med skogsknyttet men idag var knyttet inställt.
Men vi var de enda gästerna så efter lite sjungande, med något motvilliga barn då de hellre ville leka, så fick barnen roa sig själva vilekt de inte hade något emot alls.
Vi blev spontant inbjudna att stanna på plättlunch vilket vi tackade gladerligen ja till.
Senare satt jag och Kati på deras inglasade del av balkongen och njöt  av lugnet medan barnen lekte, men då kati ropade de magiska orden "vill ni ha kex" så kom de som ett skott och anslöt sig till oss.
På eftermiddag/kväll var det min tur att få slå klackarna i taket och komma iväg på dans.
Min älskade make vet hur mycket jag avskyr att stryka så han var snäll och strök min kjol, typiskt nog var Janiina väldigt pappig men det löste maken.
Väldigt roligt var det och oj vad fötterna värkte efter en hel kväll med Squaredance, det var inte många tipp som jag satt inte.
// Sargit

Inga kommentarer: