söndag 3 mars 2013

Squaredance igen

Igår åkte jag redan på morgonen på ett seminarium med SAASDC (Svenska Squaredance förbundet).
Seminariet höll till i Clarion hotell, alltså det hotellet som ligger i Eurostop och var dessutom det hotell som jag och min älskling tillbringade bröllopshelgen i.
Tiden gick fort med workshops och föreläsningar och inte minst en kväll med Squaredance. Det var länge sen! Kul var det och det som förgyllde helgen mer var, förutom att få umgås med trevliga Squaredansare och att få dansa själv, hotell standarden med skön säng och god mat för att itne tala om frukost buffén. 
Då seminariet slutade på eftermiddagen så åkte jag till dansen där resten av familjen redan var. M-P hade gjort ett försök att få vara med på sin kurs men Janiina hade inte trivts i sjalen alls så han fick ge upp.
När jag kom så var det dags för Janiina att sova lite så jag tänkte att vi provar om hon gör det i sjalen hos mig. Har inte använt den sen jag hade ryggskott, har faktiskt undvikit att bära så mycket som möjligt.
Men efter att hon kämpade emot sömnen ett tag så somnade hon gott i min famn och jag hann titta på ett tipp och dansa ett och ett halvt tipp själv innan hon vaknade.
Sanna och William bestämde att de ville ha kebab till middag då vi frågade dem så det blev det.
Efter det åkte vi hem för nattning. En skön helg helt enkelt.
vad familjen gjorde medan jag var borta? Inte mycket alls, men de hade i alla fall hunnit åka och hälsa på vaari och Helena och titta på deras nya lägenhet och självklart leka med Roy för Sannas del.
// Sargit

Inga kommentarer: