onsdag 20 mars 2013

Gräsänklingsdags

Då Sargit är på utbildning några dar så är jag gräsänkling hemma igen.
Vi har egentligen inte gjort så mycket då både Sanna och Janiina är lite förkylda.
Men vi har hunnit med att måla en del.
En del Sannas verk..
 och Williams.
På Onsdagen tog jag och Janiina en tur till Familjecentret och öppna förskolan där.
Direkt jag släppte ner Janiina på golvet sprang hon iväg till favoritplatsen nummer ett, rutschkanan.
En stor skillnad mellan Janiina och hennes syskon är att medans Sanna och William oftast behövde nån timme innan det kändes tryggt nog att lämna min eller Sargits sida och leka själva, så verkar Janiina trivas bäst med att jag sätter mig nånstans medans hon springer runt själv.
Då och då kommer hon tillbaka och visar upp något, och iväg igen.
Försöker jag leka med henne ledsnar hon oftast efter ett par minuter och springer iväg nån annanstans.
Utöver det blev det 3 rätt lugna dagar, det enda lite bökiga blev när vi skulle hämta Sargit inne i stockholm.
Då tyckte jag nämligen att det var en god ide och åka lite tidigare för att äta middag på Max.
Det var först vid kassan som jag kom på att det kunde bli en rejäl utmaning att utfodra 3 barn och mig själv.
Bara att få brickan med mat till bordet blev en balansakt då Janiina inte alls tänkte vara nere på golvet.
Men sen gick allting väldans bra, och vi kom iväg igen lagom tills Sargit började närma sig centralstationen.

//M-P

Inga kommentarer: