måndag 25 mars 2013

ansträngande att vara ledig

Idag hade jag en välbehövlig dag med familjen efter 7dagars arbete.
Men att vara ledig tar på krafterna.
Jag hade lovat min älskling sovmorgon så 07.00 vaknade Janiina så klart, lyckades med att hålla henne nöjd i vår säng nästan en timma. Sen gick vi och väckte stortrollen.
Efter frukost tog jag hela barnskaran ut, vi dekorerade en buske med fjädrar (nåja, jag och Sanna gjorde det) och sen tog vi en promenad i området då Janiina fick bestämma vägen.
Efter lite gungande började minstingen bli trött så vi hämtade vagnen och gick till "lekplatsen nära vårt gamla hus" efter Williams önskan.
Vi kom hem lagom till lunch och sen åkte jag och stortrollen till maxi.
Väl hemma blev det glass och frukt till mellanmål. Glassen blev ratad av Janiina som hellre ville äta banan.
Påskpyssel med fingerfärger stod på schemat sen, återigen var Janiina väldigt misstänksam och såg ut som "är du inte klok mamma, ska jag kladda ner mina hände? Inte en chans!".
Jag fick därefter sträcka ut mig en stund medan maken hade sagostund med alla trollen.
Kvällen tillbringade vi hos min pappa och Helena där vi blev bjudna på middag.
Väl hemma var det nattningsrutiner som gällde vilket M-P han hjälpa till med innan han for till sin träning.
Då jag börjat känna mig mindre bra bestämde jag mig för att lägga mig så fort barnen sommat.
Och typiskt nog så hade ingen av dem en tanke på att somna ens!
Först efter tio, närmare halv elva, blev det tyst.
Men nu har jag äntligen kommit till ro och snart släcker jag ner för ikväll.
Uppdaterar med bilder så småningom, men nu är jag helt slut efter denna "lediga" dag.
// Sargit

Inga kommentarer: