tisdag 12 mars 2013

Andningspaus i vardagen

Idag var det åter jobb på mitt schema.
Men då M-P ändå skulle till öppna förskolan med Janiina så bestämde jag mig för att lämna bilen hemma och åka ner med honom istället.
Tur det för annars hade jag missat denna lilla ANDningspaus då jag var och handlade inför konfagruppen.
Många änder fanns det och motvilligt flyttade de på sig då det kom bilar, men väldigt långsamt.
De verkade inte vara rädda för människor heller då flera andra handlare stannade upp och fotade och tittade på dem.
På kvällen fick jag en skön promenad hem, tar cirka 30minuter att gå men nu tog det aningen längre på grund av halkan. Det var helt klart myggfritt ute men ändå skönt att få röra på sig lite.
Ska nog försöka göra det till en mer regelbunden vana att lämna bilen hemma då och då.
Jag var rätt trött på kvällen så jag kom faktiskt i säng redan vid tio snåret, då lät det som om stortrollen fortfarande var vakna...
// Sargit

Inga kommentarer: