onsdag 13 mars 2013

Bastukväll

Ikväll åkte jag och barnen till min mor och åt middag.
Därefter blev det bastu för oss alla.
Sanna och William såg verkligen fram emot det då det var ett tag sedan vi bastade, för Janiina skulle det bli första gången.
Under tiden åkte maken först för att hjälpa min pappa och Helena med lite grejer för att sedan åka på sin träning.
"Ta kort på mig mamma" sa William så det gjorde jag.
Det blev inte så mycket bastande för mig och Janiina då Janiina var alldeles för trött visade det sig.
Hon var inte ens nöjd i duschen och det enda som hon verkade nöjd med var då hon var i min famn. Så fort jag la ner henne på golvet blev hon grinig.
Lyckades i alla fall att klä på alla barnen tillslut, och mig själv lite snabbt medan hon satt på golvet distraherad av sina syskon och vågen som fanns där.
Hann med att ta en bild då barnen fått sina pyjamas på sig också.
Janiina somnade inte under bilfärden hem men däremot medan vi gick hem från garaget, hon reagerade inte alls då jag lyfte henne till hennes säng och klädde av overallen.
Stortrollen var också lätt nattade ikväll, tog inte många minuter efter kvällssagan innan det blev tyst inne hos dem.
Tack mamma för en trevlig kväll.
// Sargit

Inga kommentarer: