måndag 11 mars 2013

Killdag vs tjejdag

Eftersom Sanna fick en tjejdag igår så tänkte vi att William skulle få en killdag ute med M-P idag.
Planen var att de skulle åka till Uppsala och titta lite på innebandy affärer med mera.
Men William han hade andra planer.
"Jag vill inte, jag vill ha en tjejdag med mamma" sa han. "Jag kan ha killdag med pappa" säger Sanna glatt. Så då blev det bestämt (efter att först försökt övertala William att ändra sig). Efter lunch fick Sanna åka med pappa på killdag och William fick ha en tjejdag hemma med mig och Janiina.
Min mamma kom förbi och hälsade på en sväng också, och umgicks med mig, William och Janiina.
William ville spela "kortspelet" han menade minnesspelet där man ska titta på bilden en viss tid och sedan svara på den fråga som tärningen avslöjar.
William är väldigt duktig på det, han tittade knappt på bilderna och kunde ändå de flesta frågorna.
Efter en timmas spelande så ville William se på "backyardigans" igen, efter lite tjatande gick jag med på det men bara ett avsnitt. Sen fick han ta en paus och göra annat.
Jag lovade att han fick se mer med Sanna då hon kom hem, tror det kan ha bidragit till att han efter ett tag bänkade sig framför fönstrena i köket samt hans glädje tjut då han såg Sanna komma.
Sanna var väldigt nöjd med sin "killdag" med pappa, de hade bland annat besökt hennes gudfar Johan med familj och fått med sig lite bröd.
Kändes väldigt tomt på kvällen upptäckte jag då M-P åkt på sin träning och barnen somnat.
// Sargit

Inga kommentarer: