måndag 11 mars 2013

Hejdå Kiia!

Då var dagen kommen då vi fick vinka adjö till Kiia.
Vad fort de senaste tre veckorna har gått!
Jag och barnen följde Kiia till flygplatsen så fick M-P somna om en stund till.
Vi var ute i lagom tid men på grund av att jag körde fel på Arlanda, då jag glömt bort att det inte fanns några parkeringar utanför avgångshallen på femman, så det blev lite tajt om tid innan vi till slut hittade någonstans att stå. Blev den nya parkeringen vid hotellet utanför Sky city.
Kiia hann precis checka in med bara några få minuter till godo, och hennes väska var bara några gram under det tillåtna så där hade hon tur.
Vi följde henne ända fram till säkerhetskontrollen men sen fick vi inte gå längre.
Vi kommer sakna dig Kiia, hoppas vi ses snart igen!
Så efter att ha kramat och vinkat hejdå till Kiia så styrde vi stegen tillbaka till Sky city, Janiina fick gå själv och vilken fart hon hade.
Är glad att jag hade Sanna och William till hjälp att fösa henne tillbaka på rätt väg.
Efter lite flygplansskådning så blev det en liten paus med Italienskglass till oss.
Mums vad gott det var.
Janiina fick smaka av mig litegrann, men hon gillade inte choklad, jordgubb eller vanilj utan till min förvåning så gillade hon bara mintglassen?!?
Då ALL glass (vi hade två kulor var) var uppätet så fortsatte vi att spana efter flygplan.
"Är det där Kiias flygplan?" frågade Sanna ofta, samt "jag kommer sakna Kiia".
Janiina ville såklart också titta närmare på planen.
 William är så gullig och ser så stor ut då hans storebrors instinkter visar sig.
Han vill ofta hjälpa och krama eller pussa Janiina oavsett om hon vill eller inte...
Äventyret fortsatte då vi skulle hem sen då det inte fanns några skyltar alls någonstans om vart p-automaterna fanns så jag kunde betala avgiften.
Letade och letade och till slut fick jag fråga mig fram och efter andra försöket så fick vi tips om att gå 500meter neråt mot garagehuset. Där hittade vi till slut två betalningsautomater.
Sen att hitta vägen ut, det var inte heller så lätt då det var väldigt dåligt skyltat...
// Sargit

Inga kommentarer: