tisdag 6 september 2016

Promenad till Steninge slott

Numera hör det till mer regel än undantag att Sannas första fråga när jag hämtar dem från skolan blir: kan vi gå på Pokémon-jakt?
I mån av tid så tar vi därefter en ibland kort och ibland längre promenad.
Så länge Janiina får ta med sin balanscykel så är hon nöjd och Minja trivs hur bra som helst i vagnen bara man inte står still för länge.
Idag styrde vi stegen mot Steninge slottspark, vilket jag får erkänna att jag gått till alldeles för sällan då det är riktigt fint där.
Barnen var kanske inte så entusiastiska över naturen och byggnaderna men så länge de fick fånga pokemon var de iallafall glada.
Själv skulle jag kunna vandra runt såhär hur länge som helst nästan men lagom tills J började känna sig trött i benen var det dags att vända hemåt så att jag skulle hinna med att fixa middagen.

// M-P

Inga kommentarer: