tisdag 20 september 2016

Busunge

Idag kom maken ner till öppna förskolan på jobbet så självklart tog jag en paus strax före lunch och hängde med dem en stund.
Minja tycker verkligen om leksaksköket där, fast inte som kök utan som ett skåp att klättra in i.
Väl hemma på eftermiddagen medan Sanna och Janiina var ute så lekte William med Minja en stund i bollhavet. Men sedan ledsnade William och gjorde annat.
Minja tycker om att klättra, men något jag inte hade sett själv var att hon kunde klättra ner från soffan också, hade hört det men inte sett själv.
Så när jag vek tvätt så var hon snabb upp i soffan med målet sin leksakslåda, men hon ville ta en genväg till den. Orka krypa runt fåtöljen liksom...
Han dock inte riktigt med med mobilen till en början.
Men det blev ju fler försök, dock var hon något ivrig denna gång.
Och igen...
Efter maten åkte maken iväg med stortrollen på pokemonjakt i Sigtuna strandpromenad. De fick sällskap av vaari och Helena en stund också.
Under tiden badade jag lilltrollet och minitrollet, jag blev mycket blötare än vad jag räknat med om jag säger så...
// Sargit

Inga kommentarer: