onsdag 21 september 2016

Familjen på jobbet

Maken kom med hela barnaskaran till öppna förskolan på eftermiddagen. Jag hade lovat min kollega att vara där sista timmen och tur nog så fick jag sällskap av familjen.
Jag fick spö i luffarschack av Sanna vilket maken tyckte var himla roligt, han fick igen dock då han spelade mot Sanna men sen hade han tur och fick en vinst också. Ja ni ser hur glad han blev, hihii. Sanna var mäkta glad över att hennes lösa tand lossnat, hoppas nu att tandfen kommer ihåg att komma och hämta den...
Spontant bestämde vi att maken skulle ta min cykel hem medan jag tog barnen med bilen. Strax efter att M-P kom hem så åkte jag iväg med Janiina till hennes judoträning, en timme senare åkte jag hem med henne och Minja medan M-P stannade kvar och tittade på stortrollens judo träning.
Så är det på onsdagarna numera men så länge barnen är nöjda så får det väl vara så. Janiina verkar tycka att judo är jätteroligt i alla fall.
// Sargit

Inga kommentarer: