fredag 12 april 2013

Sjukstuga men mys ändå

Jag hade en väldigt lång dag på jobbet igår, men hann hem som vanligt på torsdagar precis då maken skulle iväg på sin träning.
Janiina var fortfarande dålig coh väldigt kinkig så jag låg i soffan med henne sovandes i famnen hela kvällen fram till maken kom hem, mysigt var det men fick ju inte så mycket gjort...
Blev dock lätt skrämd då det plötsligt lät som om någon lekte i Janiinas rum med hennes leksaker fast stortrollen sov i sina sängar och Janiina i min famn... Hände två gånger!?!
En kollega skrev en kommentar under mitt inlägg på facebook att det var säkert barnens skyddsänglar som passade på att leka medan barnen sov.
Idag, fredag, hade jag bara en sak att utföra o jobbets räkning; handla inför helgens övernattning.
Så vi tog det lite lugnt på morgonen och maken som inte fått så mycket sömn på sistone fick somna om med Janiina medan jag tog med mig Sanna och William till affären.
 Sedan åkte vi ut till Lunda med varorna och då passade vi på att besöka våra vänner Johan och Stina och värma vår lunch där.
Benjamin var på väldigt gott humör och log och skrattade mest hela tiden.
 Då vi kom hem så var det dags att packa ihop badkläder med mera för att sedan åka till min mamma för att fika.
Sen gick jag och M-P med stortrollen till simhallen medan Janiina fick umgås med mummu (fick höra senare att hon skrikit ut sitt missnöje mest hela tiden vi var borta).
Men så nöjda både Sanna och William var över att få bada. William har tjatat ända sen förra fredagen om att gå till simhallen och bada.
Sanna ville bli förevigad i sin baddräkt.
Både Sanna och William är riktigt duktiga i vattnet nu, de vill helst simma själva, William mer än Sanna. Och visst klarar de av att hålla sig ovanför vatten ytan med hjälp av simdynan (de som finns i badhuset att låna) och sina egna ansträngningar.
Blev mycket bus och lek förutom simövningar med trollen, de åkte till och med den stora rutchkanan som finns där.
Vi åt middag hos min mor och sedan blev det filmmys med chips hemma.
Blev ingen lång kväll för mig då jag hade en arbetshelg framför mig, och trött var jag...
// Sargit

Inga kommentarer: