fredag 19 april 2013

Mammason-dag



Idag hade jag en dag på jobbet som jag inte fick så mycket gjort som jag velat.
Istället hade jag nöjet att ta en långlunch med Heidi, det var länge sen vi hann umgås. Utan barn i närheten dessutom!?! Har nog aldrig hänt förr...
 Eftersom Sanna hade hostat rätt rejält inatt (så inte blev det mycket sömn inte) så beslutade vi att hon inte fick bada idag. Så jag blev framröstad av maken att åka själv till simhallen med William medan han och döttrarna hittade på annat (bland annat hälsade de på hos Johan med familj i Skepptuna).
William verkade väldigt nöjd över att få ha mamma för sig själv, inte ofta det händer, och en hel eftermiddag dessutom!
Jag trivdes väldigt bra jag med med att få ägna hela uppmärksamheten och min älskade son.
Vi började med att flytta över hans bilstol till Kian då familjen kom till mitt jobb. Sen åkte jag och William till Öppna förskolan i Valsta för lite mellanmål och fördriva lite tid innan badhuset öppnade.
 Tiden gick fort och oj så kul vi hade och snällare son får man allt leta efter. Vilken skillnad på humör då han är själv med utan sina syskon.
Idag simmade William själv från ena sidan av lilla bassängen till den andra med bara flytdynor på ryggen (de som finns i simhallen att låna). Han gjorde inte det bara en gång utan flera! Han fick aldrig nog!
Innan vi åkte hem så tog vi en tur till affären för att köpa fredags chips och hämta ut ett paket.
Då jag skulle ta kort så gjorde han en av sina berömda "fota mig" miner.
Jag var helt slut efter denna dag så efter middagen var jag tvungen att lägga mig och sova en stund innan det var dags att bege sig ut i samhället. Nattvandring var det dags för!
// Sargit

Inga kommentarer: