måndag 8 april 2013

Fotomyskväll

Idag hade jag en lång dag, först jobb och sedan årsmöte med nattvandrarna.
M-P åkte iväg till Uppsala med målet att köpa en ny dator till oss då våran börjar ge upp snart.
Då jag kom hem så blev det som så ofta att vi möttes halvägs mellan bil och hus, emd en snabb puss innan maken skyndade sig vidare till sin träning.
Väl inne hörde jag att Sanna och William fortfarande var vakna så jag gick in till dem.
De var hur glada som helst och de hade mycket att prata om.
Vi satt ett bra tag och pratade om dagen och sen ville de titta på bilder i min telefon.
Då de tittade på en film där Kiia sjöng så utbrast de "det här tycker vi om att titta på, det är Kiia som sjunger".
Sen fick de för sig att de ville bli fotade, så jag gjorde dem till viljes.
Hjärtat smälter då man ser hur goa de är mot varann.
 Sanna ville också fota igen,
 och även William ville testa.
Sen dröjde det inte länge föränn de lugnade sig och somnade gott i sina sängar medan jag satte mig i soffan med datorn i knät.
Då M-P kom hem så bekantade vi oss lite med nya datorn med Windows 8 operativsystem, såg väldigt likt ut min telefondisplay (har ju windows 8 i den) och oj vad det kommer ta tid att vänja sig med den. Inte det lättaste måste jag erkänna men det är väl en vane sak. Orkar inte lära mig använda den än, tar det senare. Nöjer mig med gamla datorn ett tag till.
Något mindre trevligt jag fick reda på var att vår externa hårddisk som vi har sparat ALLA digitala bilder på sen före barnens tid fram till iår, hade kraschat.
Nu håller vi alla tummar och tår att det går att rädda bilderna från den, annars har vi förlorat alla bilder på Sanna och Williams första månader och de flesta därefter. Bara de bilder på bloggen och facebook som blir kvar då förutom vissa bilder på skivor vi fått från släkten...
// Sargit

1 kommentar:

Moster Tina sa...

Moster saknar sina tre små troll! (Hoppas det fixar sig med hårddisken, men om inte vet jag att det finns en del bilder hos pappa, även om det inte alls är samma sak men...)