tisdag 9 april 2013

Sagobusstund på öppnis

Då min kollega var sjuk idag fick jag hoppa in och ha öppen förskola.
Väldigt mysigt att på arbetstid få umgås med föräldrar och barn.
Idag var det inte så många som kom dock, bara två barn med sina föräldrar och det ena barnet kände jag ju väl, hihii.
Efter lunch då Janiina vaknade till från sin middagslur så var det dags för hennes 1åriga kompis att gå på en sova promenad, så då fick Janiina hela rummet för sig själv.
M-P passade på att ocupera "poolen" med förevändningen att han läste sagor för Janiina.
Men vårat bustroll var mer vild än tam idag och ville hellre åka rutschkana om och om igen, helt själv gjorde hon det också.
 Tidigare då hon gjort detsamma så var den andra mamman smått orolig för hennes framfart, insåg att vi nog blivit rätt härdade vid det här laget men kan tänka mig att det ser rätt läskigt ut vissa gånger då hon klättrar och har sig. Har själv fått hjärtat i halsgropen ett X antal gånger kan jag lova...
// Sargit

Inga kommentarer: