söndag 28 april 2013

Loppis, utelek och shopping race

 Efter frukost ville Janiina ut så gärna att hon tog på sig skorna alldeles själv, brorsans skor ioförsig men ändå.
 Så ut gick vi. Sanna och William cyklade runt själva ett tag men då jag skulle gå på Loppis på Orionskolan (skolan som är vår granne) så ville de följa med.
Så jag tog alla barnen med mig dit.
Sanna och William ville stanna ute och leka så det fick de medan jag och Janiina gick in. Jag bar henne i sjalen, det var länge sen. Märks att hon börjar bli tyngre. Men det gick bra, fyndade en vår jacka och foppatofflor till Janiina och lite morotskakor till oss andra.
Sen lekte vi också ute en bra stund.
Janiina ville göra som de stora barnen och blev lätt besviken då hon inte lyckades.
 Sanna och William ville hämta sina cyklar så de fick gå själva iväg och göra det, höll kontakt med M-P via telefon och det gick bra. De hittade fram och kom strax cyklande tillbaka.
 Sanna hjälpte mig vattna blommorna också innan lunch.
 Janiina verkade hungrig då hon nyfiket stod och titta på medan palten kokade.
 Hon överraskade oss med att äta en och en halv palt! Själv orkade jag knappt en...
Sedan åkte M-P iväg till dansen medan jag packade ihop barnen och åkte till Bigbaby i Häggvik för att titta närmare på en sulky jag sett på nätet.
Janiina blev så förtjust i den då hon provåkte den att jag inte fick lyfta henne upp från den, så jag köpte vagnen. Nåja, inte köpte jag den för det men lite kul var det att hon trivdes i den. Personalen fick packa upp och montera den åt oss så att jag kunde lyfta över henne till den istället.
Tyvärr blev det lite strul sen då jag upptäckte redan innan jag kom till bilen att handtaget hade en spricka i sig så fick gå tillbaka. Det tog nästan 30min att få en annan vagn då två andra de plockade upp hade samma fel...
Men Sanna och William roade sig lätt under väntan, det gjorde Janiina också som lekte kurragömma med mig bland hyllorna.
 Sen blev det en snabb tur in till Sollentuna C för att hämta våra nattduksbord som kommit, lite bökigt blev det men det gick.
Därefter vidare till Kista galleria där familjen Beutler väntade oss då vi skulle umgås med Emma medan de andra gick på bio.
Barnen hade jättekul på lekplatsen! Själv hade fullt upp att hålla ögonen på vildingen och dessutom se till så inte någon av de äldre smet ut från området.
Men inga barn kom bort.
Då det blev rätt sent så stannade jag och barnen kvar över middagen och så fick de lite efterrätt då de varit så tålmodiga och snälla medan jag dragit runt dem idag.
 Janiina sitter för övrigt i sin nya vagn, väldigt nöjd mumsandes på riskakor.
Behöver jag säga att vi somnade rätt gott allihop på kvällen...
// Sargit

Inga kommentarer: