onsdag 17 april 2013

Fortsättning på soliga dagen

På dagen lockade mina kollegor med mig ut på lunch, det behövdes inte så lång övertalning dock.
Vi bestämde oss för att åka ut till Steninge slott och då M-P och Janiina var klara på öppnis på familjecentret som skulle stänga till lunch så hakade de på.
Janiina somnade i bilen och sov genom hela lunchen. Väldigt god mat var det och vi hann även kika lite i butiken.
Janiina vaknade precis då vi var på väg från restaurangen och hon var väldigt nyfiken av sig och gick runt på upptäcksfärd med en vakande pappa efter sig.
Så här stor ser vår lilla tjej ut då hon är på promenad i solen.
 
 Efter jobbet åkte jag en sväng till plantaget och laddade upp med lite jord och annat.
Då jag kom hem var alla barnen redan ute på bakgården och njöt.
 Jag fick hjälp av alla trollen att sprida ut den nya jorden bland buskarna, alla på sitt eget sätt.
Janiina till exempel satt länge på stället och flyttade jord framför sig till bakom sin rygg...
 Då middagen var avklarad så fortsatte jag och Sanna med trädgårdsfix, vi planterade några av de blommorna barnen valt ut för några dagar sedan.
Trevlig eftermiddag i solen hade vi, nu börjar jag längta till de varma dagarna då man kan göra mer ute i trädgården.
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Va härligt....ingen snö på backen....jag längtar till vi också är utan =)