lördag 1 oktober 2011

Skogsknoppar och en sjukling.

Idag var det dags för skogsknopparna igen.
Sanna var lite hängig och hostig direkt på morgonen men då hon inte hade feber, och verkade hur pigg som helst så fick hon ändå följa med.
Sargit skulle iväg på möhippa direkt på morgonen så även idag fick jag åka ensam till skogsknoppsträffen.
Träffen i sig gick jättebra och dagens uppgift var att samla löv i påsar.
William tog snabbt en påse och gick iväg med vår ledare Pernilla och samlade löv med ett stort leende på läpparna.
Sanna var dock lite famnig och inte alls intresserad av att samla nånting så vi gick runt och tittade lite på vad alla andra gjorde istället.
Sedan skulle barnen visa upp vad de hittat och jämföra löv efter färger, storlek, och om de var prassliga eller mjuka.
Mycket spännande var det, iallafall för de små.
Efter fika och lekstund var det så dags för hemgång, och direkt jag kom in genom dörren insåg jag kvickt att Sanna blivit sämre under dagen, och efter en snabb tempkontroll (39,5 grader) var det bums i säng och hon somnade omedelbart.
Jag och William satt under tiden och tittade på tecknat.
Lite senare kom även Helena över och höll oss sällskap plus att hon var lite barnvakt medan jag åkte till apoteket för att skaffa nånting för Sannas varande ögon då hon också verkar dragit på sig en ögoninfektion.
Resten av kvällen blev mycket lugn då barnen var jättetrötta och inte ville göra nåt annat än titta på TV tills det var dags för läggning.

//M-P

Inga kommentarer: