torsdag 6 oktober 2011

Tack mummu, vaari och Helena

De senaste dagarna har gått fort och varit lite långa och hektiska för min del.
Vet inte hur vi skulle fixat dessa dagar utan min mamma, pappa och Helena.
Tusen tack till er!
Jag ligger lite efter i min planering på jobbet, men det viktigaste har jag ändå hunnit med.
Igår fick ju båda barnen vara hos min mamma då jag vid ankomsten till dagis fick syn på Williams ögon som inte såg ut riktigt som de skulle.
Här två busbilder från i tisdags då barnen strax innan hemfärd från mummu lekte i fåtöljen.
Igår hämtade vaari barnen från mummu då hon skulle åka till Finland på eftermiddagen.
Jag och M-P åkte iväg till Tumba efter jobbet (slutade tidigt) för att inhandla babyskydd vi hittat på Blocket.
Tyvärr var trafiken inte med oss så det tog över en timma att ta sig igenom Solna mot stan, själv somnade jag så har inte riktigt koll när det lättade, jag vaknade först då vi närmade oss Tumba avfarten.
Blev kanon nöjd med vårt inköp, så nu har vi allt vi behöver till trollet i magen (lär väl bli några onödiga inköp också bara för skojs skull misstänker jag, men allt nödvändigt har vi i alla fall). 
Vi hann tyvärr inte tillbaka till middagen men som tur är så fanns det kvar till oss då vi kom till min pappa och Helena.
Så för tredje kvällen i rad slapp vi laga mat!

Imorse var Sanna väldigt tydlig med att glatt säga "min tur gå dagis. William gå lääkäri" (lääkäri=doktor), vilket hon upprepade några gånger.
Kändes konstigt att äta frukost tillsammans hela familjen utan att det är helg för att sedan gå iväg hemifrån samtidigt också.
Vad mycket enklare saker och ting går då man är två mot två så att säga.
Här promenerar vi mot bilen och förskolan.
 M-P var hemma från jobbet idag och tog William till doktorn för att få ögondroppar även till honom och så lekte de såklart på lekplatsen i Eurostop också.
Eftermiddagen tillbringade de hemma med bland annat play-doh (har inte hunnit få en rapport från deras dag då jag själv kom hem så sent ikväll).
Nu ligger resten av familjen och sover, själv funderar jag på att göra det samma.
Imorgon blir jag hemma med William, men Sanna får nog gå på dagis då hon ju varit borta nästan hela veckan.
Få se vilka äventyr jag och William hittar på imorn, har lite små planer.
// Sargit

Inga kommentarer: