fredag 14 oktober 2011

Tiden flyger iväg - Idag blev vi husägare!

Det har varit en lång vecka med lite bergochdalbana med känslorna, jag har helt enkelt haft långa jobbdagar och då inte hunnit/orkat sitta vid datorn helt enkelt.
Mycket har hänt men orkar inte skriva så mycket just idag så det får vara, har knappt tagit några bilder heller under veckan då jag ju inte varit hemma så mycket.
Bergochdalbanan berodde på bland annat lite strul med vår bank då vår handläggare varit sjukskriven och vabbat om vartannat och då vi äntligen fick en annan som skulle fixa vårt ärende så skulle han vabba samma dag som vi skulle skriva på papprena för lånet, dagen innan vi skulle betala huset.
Men allt löste sig till slut och efter mycket om och men så stod vi idag utanför vårt nya hus med nycklarna i handen.
 Gjorde ett försök att fånga oss framför huset också.
 Vi gick runt och kikade på det tomma huset och började så smått planera vad som skulle göras först, hur möblerna skulle stå med mera.
Kändes lite overkligt att stå där och tänka att här ska vi bo snart.
På vår tomt har vi ett jättefint äppelträd med kanongoda äpplen!
M-P fick klättra upp och plocka ned varsitt till oss då de var lite högt upp.
Efter en stund så gick vi och hämtade barnen på dagis och åkte sedan för att kika på tapeter till sovrummen (blev snabbt valt). Nu ska vi bara hitta någon som kan göra jobbet åt oss också...
Sedan åkte vi till simhallen, men vi fastnade en stund strax utanför då det stod två brandbilar utanför på vägen, brandmännen hade väl varit och tränat eller nåt.
De blinkade med ljusen åt barnen och så vinkade några brandmän till dem då de åkte iväg.
William såg ut så här under hela tiden vi stod där och tittade på dem, han glömde helt bort sin banan i handen.
 Kvällen avslutades med Taco-middag hemma hos familjen Beutler.
Då alla barnen somnat (gick väldigt fort) så började vi vuxna spela lite Settlers, det var länge sen vi gjorde det.
Settlers är ett spel som lockar fram det värsta i oss... men så roligt spel det är.
Men ojdå, jag råkade visst vinna... igen... hihii...
 Så här sött sussade våra små troll då jag tittade till dem, de sov gott vidare under hemfärden också och då vi bar dem till deras sängar.
Var förresten på mvc idag och då M-P tagit ledigt idag på grund av husköpet, så kunde han också följa med för första gången.
Allt såg bra ut och vi fick höra starka hjärtljud från trollet i magen.
Nu ska jag få börja knapra järntabletter, suck.
Har jag nämnt att jag inte gillar piller...
Nä, nu ropar sängen på mig.
Få se när jag hinner/orkar sätta mig vid datorn nästa gång då vi nu börjar flytta lite smått, fast stora flytten går först sista helgen i oktober.
En hel del är ju redan packat men mycket återstår, mycket mer än vad vi tror kan jag tänka mig...
// Sargit

3 kommentarer:

farmor Anci sa...

Va´skönt att det löst sig.....nu är det bara resten kvar...=)

mummu sa...

olin tänään sauvakävelyllä ikkunan takana.ihan ok,luulisin,tekijöitä kyllä löytyy tapetointiin.niitä on pilvin pimein.eikä edes kalliita.se mitä yritin katsoa mutten löytänyt,parkkipaikka.taitaa olla aika kävely talolle.

ankan sa...

Kul med hus! Och vad spännande för barnen att få flytta, det måste bli ett litet äventyr för dem! Hoppas att ni kommer att trivas allihopa och att ni får bra grannar.
kram från ankan