söndag 2 oktober 2011

"Bajskorv!"

Efter jobbet idag åkte jag iväg till Barkarby med barnen medan M-P åkte till dansen.
Tanken var att få båda två att somna, speciellt Sanna, då de var trötta men inte ville vila hemma.
Så då tänkte jag passa på att se om den vinterjacka jag köpte förra helgen fanns i rött på Stadium Outletten där då den var slut här i Märsta.
Jag åkte inte förgäves för till min glädje så gick det utmärkt att byta den svarta till en röd istället. Glad!
Vi promenerade runt lite på Barnens hus också där barnen stolta gick ut med en varsin liten grej, Sanna med en påse stora nubbi-pärlor och William med en påse med två pärlplattor till dessa pärlor.
Så glada barnen var (de ahr blivit riktigt duktiga på att pärla visade det sig senare).
Det roliga var att inne i affären försökte jag se om de ville ha prinsess utklädningskläder, det ville William (som för övrig ville ha allt jag föreslog och pekade på samt lite till) men Sanna visade tydligt att nä, hon skulle ha påsen med pärlor.
Fast jag talat om att hon kunde få både ock men nej "behöver inte" var hennes svar.
Från ungefär Rotebro ända till Märsta "sjöng" barnen egna komponerade sånger med ordet "bajskorv" i var och varannan mening och en massa skratt därtill, kul till en början och lite gulligt men efter ett tag så vet jag inte vad jag skulle tycka om det.
Är det nu de är inne i den där berömda kiss- och bajsåldern eller?
Tips på hur man ska hantera det tas tacksamt emot, ignorera eller säga ifrån då de säger "bajskorv" och "äckligt" om allt möjligt till exempel maten som serveras...
// Sargit
p.s.
Sanna fick tillbaka sin feber ikväll och dessutom verkar det verkligen vara ögoninfektion hon fått också då ögonen såg värre ut ikväll, suck.
Så imorn blir det till att besöka farbror doktorn, det var ju ett tag sen nu...

Inga kommentarer: