tisdag 18 oktober 2011

Så kul man kan ha med banankartonger

Barnen blev glatt överraskade idag då vi var ett helt gäng som hämtade dem fråm dagis.
Det var jag, M-P, Heidi, Zacharias och Amelie. Inget krångel alls att få på dem kläderna och komma iväg.
Sanna gick med på att Amelie fick sitta i vagnen istället för henne och så gick vi allihopa i regnet till vårt hus.
Så här nöjda var William och Amelie med varandras sällskap.
 Väl i huset så märktes det att våra små troll kände sig som hemma, de rusade direkt iväg och visade runt våra gäster.
"Bäbis rum" sa William glatt och pekade på lilla sovrummet för att sedan springa vidare för att visa deras rum.
Medan vi var där så kom målarna dit för att påbörja sitt arbete redan idag, från början skulle de komma först imorn sa han som fick nyckeln tidigare idag från mig.
Blev väldigt glatt överraskad då personen som skulle göra jobbet hos oss var vår vän Micke, han som tidigare sagt att han tyvärr inte hade tid att hjälpa oss med tapetseringen får nu göra jobbet i alla fall fast på sin arbetstid!
Vi blev jätteglada då vi vet att han är duktig och det känns så skönt att vi känner den som har fri tillgång till vårt hus fast vi inte är där.
Vi har ju inte haft den bästa erfarenheten av hantverkare under åren och jag var lite orolig över hur detta skulle gå, då det var en helt för oss okänd firma som tackade ja till arbetet.
Väldigt lättade blev vi ju såklart då de tackade ja igår till att göra jobbet på så kort varsel.
Men nu behöver vi alltså inte oroa oss alls!
Medan jag passade på att packa upp några kartonger så kom barnen på hur kul man kan ha med locken.
 Deras fantasi var det inget fel på, de åkte "tåg" länge fram och tillbaka och busade runt.
Amelie och Heidi tittar glada på då trion busar...
 Att "ramla" är något som barnen upptäckt är jätteroligt sen länge, idag var inget undantag för den leken.
 Men till slut var det dags att gå hem igen då det närmade sig middagsdags (kluvet att ha två ställen att kalla för hem, då jag nu börjat tänka på huset som hem också).
Barnen hann leka lite innan maten var helt klar.
Oscar anslöt sig till oss lagom till vi satte oss till bords, Zacharias kommentar var ett glatt "jag har väntat på dig" så sött.
Efter maten kom William till mig och drog mig i handen och sa "mamma leka med mig, mamma bygga lego" så det var bara att lyda.
Sen satt vi där alla i barnens rum, utom herrarna som fick ta hand om disken, och byggde/lekte med lego.
Amelie kunde inte tro sina ögon då han hittade en av barnens mobiler och fick tillåtelse att leka med den, annars brukar dessa vara big nono för henne.
Sanna ville att jag skulle ta kort på henne så att hon kunde se sig själv på bild, så det gjorde jag.
 Då våra gäster åkte hem passade jag på att gå samtidigt tillbaka till huset.
Sanna och William hade inga problem med att jag lämnade hemmet så sent då jag sa att jag skulle fixa lite i huset, fick till och med en puss och en kram av Sanna, men det hade inte William tid med.
Fick tio kartonger sammanlagt upppackat och diskade allt som diskas skulle, ca åtta kartongers innehåll.
Ställde in det som jag kunde i vitrinskåpet så nu är den nästan fylld, bara min Mumin-mugg samling som ska in där men den får torka till imorn innan jag ställer in dem.
Oj vad det kliar i fingrarna att få börja ställa iordning resten av huset också, men får lugna mig lite nu ett tag då vi är bjudna på bröllop till helgen.
Måste hinna fixa lite inför den också som nya frisyrer till hela familjen och färdigställa presenten med mera...
Men nu ropar min rygg att den vill sträcka ut sig och vila inför morgondagen så bäst att lyda.
// Sargit

Inga kommentarer: