fredag 7 oktober 2011

På äventyr med William

Efter att vi lämnat Sanna på dagis så styrde jag och William vår färd till Lyckostigen.
Där väntade Heidi, Zacharias och Amelie på oss och strax kunde vi ge oss iväg på dagens utflyktsmål, Arlanda flygplats.
Att vänta på bussen var väldigt roligt tyckte båda grabbarna då det fanns väldigt mycket fordon att titta på.
 Glad var William och förväntansfull då han fått höra att vi skulle åka buss.
 Buss åker jag typ aldrig med barnvagn, gjorde några tappra försök men varje gång har det varit sådant bök och väntande på buss efter buss för att få plats att jag numera åker hellre bil.
Idag var det inga problem tack vare att jag hade singelsulkyn till William, hade jag haft stora vagnen hade vi nog haft lite problem på vägen in...
Bussen åkte direkt till Arlanda utan en massa stopp på vägen och väl framme hade William bara stora ögon då han tittade sig omkring.
Då vi "parkerade" oss i Sky city så blev inte hans ögon mindre då han fick syn på alla flygplan.
 Så facinerad han var då han såg hur de lyfte, länge satt han bara helt lugn och tittade på flygplanen.
 Sen kom babblandet igång, William och Zacharias pratade och pratade och skrattade och busade.
Medan de fick mumsa på russin och Amelie fick lunch så njöt vi vuxna av varma drycker.
Gissa vilken som är min...
 Ett av flygplanen vi såg...
 Efter en stund kom pojkarna igång mer och mer, här har de börjat skåla med varandra, de varvade med både finska "kippis" och svenska "skål".
 En timma senare hade de suttit nog och började röra sig mer och mer vilt omkring.
Här härmar William Zacharias som visat hur man kan gunga på räcket.
 Barnen upptäckte att de blåste från golvet, där det fanns små runda fläktar.
Det gillade de och länge lät de sig blåsas i ansiktet på olika ställen medan de sprang och kröp fram och tillbaka.
 Lunch åt vi såklart också och efter lunchen fick William och Zacharias leka av sig lite till i lekbåsen i restaurangen, smart sak då det dämpar de glada tjuten där inne...
Här visar William upp de leksaker han fastnade för först.
 Det fanns en lite soffgunga där vilket pojkarna kom på att den ena kunde ge fart och så kunde den andre "ramla" ner mot kudden framför. Detta turades de om med.
 Det fanns även en liten monter med miniatyrflygplan, undrar hur länge det dröjer innan William kommer på att han vill ha ett eget flygplan?
Han tyckte nämligen om att titta på dem också en bra stund.
 Som med många små barn så hade nog alla barnen varit nöjda om vi bara åkt fram och tillbaka med bussar, bussresan var nog en av dagens höjdpunkter då William sa "inte åka bil, åka mera buss" då vi närmade oss vår bil på Heidis parkering.
Min trötte söta trollprins somnade i  bilen på väg hem och vaknade inte då jag lyfte honom till vagnen och körde hem honom i duggregn. Han fortsatte även att sova en fyrtio minuter till, tur att min vän Ann kommit hem till oss, då vi skulle planera lite, så att jag kunde springa iväg och hämta Sanna från dagis utan att behöva väcka William.
En väldigt trevlig utflykt blev det och det kommer garanterat att göras om med båda barnen någon gång, men först då vi inte behöver ha stora vagnen med oss...
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

kul ställe att besöka tydligen =)