onsdag 18 november 2009

Sjuk pappa

Imorse då jag klev upp för att stoppa in några nappar så låg M-P fortfarande kvar i sängen.
Han brukar ju vara på jobbet redan då eller iaf på väg.
Han hade feberfrossa på natten, det visste jag om tyvärr...
Och på morgontimmarna hade hans mage gjort uppror flera gånger både det ena och det andra, säger inget mer om det...
Så klok som han var, rättare sagt hade han inget val, så stannade han hemma idag och ska vara hemma även imorgon.
Både Sanna och William har varit väldigt gnälliga idag. Mest hela dagen.
Kan ha berott på att de, precis som jag misstänkte igår, vaknade väldigt tidigt imorse båda två.
Eller så är det något annat som tänder (i Williams fall) och ren mammighet (i bådas fall).

Så idag har det inte hunnits med särskilt mycket alls förutom det absolut nödvändiga.
M-P har pendlat mellan vaken, medvetslös och sovande mest hela dagen, vilket är bra då han förhoppningsvis blir bättre snabbare då.
Själv har jag fått mitt tålamod prövat hela dagen, och jag är stolt över att jag har det kvar än!

Båda barnen somnade snabbt igen ikväll, vi får nog fortsätta att ha lite kortare tupplur på eftermiddagen och återgå till att börja kvällsrutinerna vid halvåtta-åtta som vi hade det för länge sen (känns det som iaf).
Nu ska jag försöka plocka undan lite i köket och i hallen då imorgon klockan nio kommer målarn och ska måla taket i köket.
Så planen är att vi ätit frukosten klart då och klätt på oss för att sedan jag sedan kan gå på lång promenad med barnen så vi inte är i vägen för målarn.

Hoppas planen håller och att M-P känner sig bättre imorn.

2 kommentarer:

ankan sa...

Ojdå, krya på sig MP!
Hoppas ungarna blir fria från sina sömn- och matproblem också, det är kämpigt när såna basala saker inte fungerar.
Skickar styrka!

farmor Anci sa...

Det där lät väl då inge bra.Att allt bara fallerar på en å samma gång.Hoppas på bättring ....för er alla.Kramizar till er