torsdag 5 november 2009

Dag tre hemifrån - det har snöat!

Igår var vi på öppna förskolan på förmiddagen och träffade tandhygienisten.
Fick höra om hur viktigt det är att från början vänja barnen vid tandborstning och lite annat som handlar om barns tänder. Efter det blev det en lång promenad igen.
Hälsade på hos Maud i Märsta kyrkan och sen gick jag ner till stationen.
Det jobbigaste på hela dagen var att min mobil var ur funktion hela dagen!
Irriterande! Beroende av mobil JA!!!
Hela dagen var barnen kinkiga (då de inte sov något på förmiddagen) så jag var tvungen att ställa in fika besöket på eftermiddagen med en vän.
På kvällen var jag på styrelsemöte med NiS och då jag skrev protokollet senare (då jag hade hoppat in som sekreterare) lyckades jag spilla ut mitt thë över nya datorn!
Som tur var så var det bara lite som hamnade på datorn och resten på mig och mattan, men lite skärrad blev jag.
Stängde av datorn snabbt som bara den och lät den vara.
Inga skador märks idag så antar att den klarade sig helt. Men därför blev det inget skrivet igår här.
Nog om gårdagen.
Idag klev vi upp halv åtta.
William var vaken som vanligt tidigare men lyckades få han att somna om från och till fram tills dess.
Efter lek och frukost så var det dags för förmiddagsluren.
Då barnen hade somnat var det meningen att jag och Tina skulle se på en film som hon ska se för skolarbetet, men det blev inget av med det för min del.
Varför ser du på bilden nedan.
Sanna, Tina och William poserar.
Jag fick för mig att baka sockerkaka till de duktiga hantverkarna som härjar hemma hos oss, blev två chokladkakor med apelsinmarmelad, vi måste ju också få fika. Mums!
Idag har det snöat lite smått på förmiddagen.
Men på eftermiddagen kom det rejält med snö som du ser.
Senare övergick snöandet till regnande, vilket inte var så kul då jag var på promenad med barnen för att få dem att somna i vagnen.
De somnade snabbt och sov gott, men jag blev blöt.
Gick förbi hemma för att kolla posten och byta skor (gympadojjor inget bra alternativ i regnet) samt så var jag nyfiken på hur långt arbetet kommit.
Snyggt var det, bara listorna kvar att få dit såg det ut som.
Lämnade sockerkakan med en lapp på bordet, hoppas de gillar den.
Så klart vaknade barnen då vi kom in genom porten hemma, och hela promenaden hem var William missnöjd. Då vi närmade oss Sleipnergatan så började Sanna också bli grinig.
Inte konstigt då de får sitta i en mörk vagn utan att se ut pga regnskyddet och att det är kolsvart ute!
Jag skulle också vara uttråkad då.
Tur att morfar var hemma och att barnen kunde busa med honom efter middagen.
Efter bad och gröt somnade båda barnen (och M-P) snabbt och gott.
Fick väcka min man till middagen sen.
Nu ska jag se på Idol från förra veckan då jag missade den då jag var ute och vandrade.
Måste ju se den före morgondagens program.

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

vi har idag (5nov) fått snö. Det ligger iallafall kvar på backen...än så länge.Nu börjar det inte vara så länge kvar innan vi ska träffas.

Familjen Sundström sa...

Nedräkningen har börjat... :-)