tisdag 10 november 2009

Sitter, står och lite annat

Imorse hände det.
William vaknade tidigare än Sanna igen och fick komma och busa i vår säng så att han inte skulle väcka Sanna.
Strax före åtta hörde vi hur Sanna började vakna och då började även en misstänkt doft sprida sig från Williams bak.
M-P gick in för att byta på honom och mötts av en glatt leende Sanna som ligger på mage.
Nästa gång han tittar på henne då sitter hon upp!

Första gången hon lyckats sätta sig upp själv.
Denna färdighet har hon sedan visat flera gånger under dagen.

Hon har även börjat ställa sig upp mot möbler själv, lite vinglitt ibland men står själv gör hon.
William har även han gjort framsteg.
Han har börjat intressera sig för de där klossarna man ska stoppa in i rätt format hål, fyrkantig, rund, triangelformad och halvrund.

Vet inte om det var ren tur men han har lyckats få in den rundaklossen två gånger själv!
Annat vi gjort idag.

Vi fick besök av Lina och Emma.
Tyvärr led M-P av huvudvärk (misstänker migrän) hela förmiddagen så vi fick inte gjort lika mycket som planerat. Men lite framsteg har vi gjort.
Lina improviserade god lunch till oss, eller mer trollade fram kan man säga av det lilla vi hade hemma.
På eftermiddagen gick jag och barnen hem till Fayeza för att fika.
Hennes son Hadi hade precis somnat då vi kom fram.
Men senare då han vaknade hann barnen "leka" lite med varandra.
Hadi verkade mest förvånad över att det fanns andra barn som lekte med hans leksaker.
Både Sanna och William var lite trötta och griniga, kanske på grund av allt nytt de lärt sig, så det blev inte så mycket bilder tagna idag då jag hade famnen full med bäbisar.
Men några bilder han jag med på vårt besök.
På hem vägen somnade båda barnen i vagnen så vi tog en längre promenad före middagen.
Ikväll fick jag bada barnen själv då M-P sprang i tvättstugan.
Tanken var att jag började bada barnen och han skulle komma tillbaka lagom tills de skulle upp.
Men den planen höll inte då klockan tickade fram för fort och barnens läggtid närmade sig snabbt.
Men påhittig och envis som man är så lyckades jag lyfta upp båda barnen från karet själv, samtidigt med lite list.
Men vad spänd jag är i axlarna och nacken nu på kvällen.
Har nog lyft båda barnen samtidigt lite väl ofta på sistone.
Massage vore inte dumt just nu...
Resten av kvällen vek jag tvätt och fixade med växterna och så klart såg på desperata hemmafruar.
Fick springa in till William mellan varven också då han sov lite oroligt och vaknade till flera gånger.
Max har fått komma hem ikväll.
Han har haft det kanon bra hos min mamma som var snäll som tog hand om honom under renoveringen, och skämde bort honom med uppmärksamhet.
Tack mamma!
Vill även passa på att tacka min pappa, Helena och Tina.
Tack att vi fick invadera ert hem i en hel vecka.
Men vad skönt det är att vara hemma igen, sant som man säger;
Borta bra men hemma bäst!

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Härligt ...har väntat på att få höra när de börjar sitta upp m.m kul!!