tisdag 24 november 2009

Shopping och mutor

Idag skulle vi på jakt efter julklappar samt en present till min syster Heidi som fyllt 40år.
Tyvärr så fanns inte det jag hade tänkt mig till min syster, så jag får åka iväg ensam imorn istället då min man kommit hem från jobbet.
Vi var först i Sollentuna centrum, det har blivit jättefint där nu efter renoveringen.
Riktigt lyxig känsla.
Det fanns till och med en Baby Lounge dit bara bäbisar med sina föräldrar kunde komma upp till genom att hämta en kod till hissen från icas reception.
Skönt med ett lite lugnare ställe där man kan mata och byta på barnen.

Sedan åkte vi till Täby centrum.
Efter mellan målet tyckte vi att barnen skulle få leka av sig lite på denna "lekplats".
Bilder (eller är det film) visas på en matta, ibland fiskar, ibland grodor, fjärilar m.m.

Då man går där så flyr djuren från skuggan.
Kul tyckte många av de äldre barnen.
Men även Sanna och William verkade trivas bra där.
Så jag lämnade man och barn på lekmattan och gick själv vidare för att leta efter några specifika saker.

Tyvärr var batteriet slut på kameran därav lite ont om bilder från dagen.
Men tur att M-P har en kamera i mobilen.
Sanna riderför första gången, rätt så bra balans har hon.Så här såg det ut då jag kom tillbaka till min lilla familj.
En glad William, han gillar ju som sagt att ställa sig upp så det roade han sig mycket med.
Sanna, med bus i blicken, stödjer sig på pappas hand.
Dagens shopping resulterade i endast en julklapp (hemligt till vem), tre par strumpbyxor till barnen (som växer så det knakar) och en fest klänning till Sanna inför helgen.
William har ju redan en snygg kostym och Sanna måste ju också få vara finklädd.
I helgen ska vi fira min syster Heidi på finlands båten.
Barnens första kryssning!
Hoppas bara att vi håller oss friska, både Sanna och William har börjat hosta på natten igen.
Förresten, nu har vi äntligen fått kallelse till utredningen för barnens hosta, men det blir först i februari!
Hostan verkar ju inte försvinna alls och medicinen hjälper inte mycket, så då ska det utredas vad det kan vara för något.
Vi var lite sent ute på hemfärden, så vi visste att det garanterat skulle bli serenad på hemvägen.
Så då satte jag mig mellan barnen från start och roade dem med bland annat min mobil för att hålla dem vakna.
Och idag hände det för första gången. Planerat dessutom.
Vi MUTADE barnen!
Då barnen inte längre roades av deras mor underhållaren, då kom mutorna fram.
Majskrokar och smårgåsrån.
Vilken lycka!
Det höll dem nöjda och glada resten av hemfärden.

2 kommentarer:

mummu sa...

tuolla likalla näkee silmistä että on pirut mielessä kunhan vaan keksii mitä tekee.poika on kuin auringonpaiste.niin kauniit silmätkin.katsotaan kun ne vanhenee niin varmasti tulee harmaita hiuksia sannasta ja william paistattelee vieraitten kehuissa.(on niinkuin kokemuksia kahden nuorimman tyttäreni kohdalta)

Evelina sa...

Vi var också i Täby centrum, fast i söndags. Såg den där coola "dammen" de hade, dock hade vi inte riktigt tid att stanna och ta ett "dopp" i den. Det såg riktigt roligt ut för barnen. Det där med mutor...ja..Tack för att det finns fler där ute!
Kram Evelina