söndag 2 februari 2014

Vår riddare och sömmerska

Idag fick Sanna och William följa med mig till jobbet.
Janiina fick stanna hemma med M-P då hon börjat få misstänkt ögoninfektion igen och vi ville inte riskera att andra skulle smittas.
Vi började med att fira gudstjänst för stora och små där Sanna hjälpte till att tända ljus och ta upp kollekten.
Därefter fotsatte vi med att ha det mysigt på tvillingträffen.
Idag var vi två familjer där men mysigt hade vi.
När arbetsdagen var slut åkte jag med alla barnen vidare till en leksaksaffär då Sanna och William hade räknat sina pengar i sparelefanterna tidigare och William var fast besluten av att vilja handla ett riddarsvärd med egna pengar.
M-P hade ju sin squaredansen idag så jag fick åka själv, denna gång siktade jag in mig på Upplands Väsby centrum. Det var länge sen.
Vi började med att äta sen lunch innan vi begav oss in i leksaksaffären.
Sanna visste inte vad hon ville ha då jag frågade "kanske något" sa hon, jag förklarade att hon inte behövde köpa något utan kunde ju spara sina pengar. Då sa hon "men jag kan köpa något litet i alla fall".
Efter lite letande hittade vi precis det William var ute efter och en riddarhjälm också!
Vilken tur att hans pengar räckte till (smusslade in en tjugokronor till bara).
Strax därefter fann Sanna en sak hon bara måste ha, ett pysselpaket där man fick sy egna handdockor!
Väl hemma ville hon börja sy på en gång.
 Och självklart ville William att jag skulle leta fram hans riddardräkt så att han fick leka med sina nya saker. En väldigt nöjd liten riddare vi hade resten av dagen.
 Och en lika nöjd tjej med sitt fynd så klart.
På secondhanden hittade Janiina sig en leksaks giraff som hon blev förstjust i så den fick följa med hem också.
Sanna ville bli fotad i sin klänning som hon blivit väldigt förtjust i och så ville hon stå bredvid William.
 Kvällen avrundades med att vi såg på "Nalle Puh och Heffaklumpen".
 Sen gick vi alla och la oss ovanligt tidigt, redan före 22.00 låg vi alla i sängarna och sov gott!
// Sargit

Inga kommentarer: