tisdag 11 februari 2014

Sanna skriver brev

Insåg att det var en vecka sen sist, ja en vecka och en dag för att vara exakt.
Jag har jobbat mycket förra veckan, var bland annat på läger med våra konfirmander fredag till söndag, och självklart passade Janiina på att bli sjuk och var hemma hela veckan. Tur min mamma kunde passa henne en av dagarna och så fick M-P vabba fredagen och lördagen.
Sanna och William sov över hos min mamma på fredag, för övrigt vad de gjort får maken skriva om senare.
Igår var jag ledig men barnen fick vara på dagis i alla fall, själv åkte jag in till stan för första gången helt ensam!
Målet var att hitta nya dansskor då mina gått sönder i höstas och att dansa i "fin" dansskorna flera dagar är inget att rekommendera för mina fötter.
Snart ska jag nämligen åka iväg på en danskryssning med några vänner.
I alla fall så hade jag en härlig, avslappnande eftermiddag i stan då jag bara behövde tänka på mig själv och gå dit näsan pekade.
 
Idag på eftermiddagen ringde de från dagis och talade om att Janiina var dålig i magen och de ville att hon skulle bli hämtad. Nåja, hon han vara där en och en halv dag ändå efter en veckas frånvaro.
Jag hämtade hem alla tre barnen och sen satt stortrollen och sydde på sina handdockor medan jag och Janiina tittade på.
Då maken kom hem åkte jag tillbaka till jobbet en stund. uner tiden fick jag höra så pärlade barnen och lekte med sina radiostyrda bilar och lite annat. William hade till och med dockteater för de andra, oj så synd att jag missade det men blir nog fler tillfällen.
Denna syn mötte mig då jag kom hem strax före middagen. Så hemtrevligt och söt det såg ut då jag spionerade på dem från utsidan.
 Idag hade maken fortsatt sitt experimenterande att göra köttfärssås, detta serverades med makaroner efter barnens önskemål.
Vid middagsbordet efter en stund så säger William följande efter att ha tänkt till lite hur han skulle lägga orden såg det ut som:
"Vet du vad pappa? att farmor gör världens godaste köttfärssås"
Sen fortsatte måltiden.
Alla barnen åt upp sin mat och ville ha lite till, så det var inget fel på pappas mat heller...
Efter maten ville barnen rita så det gjorde de en bra stund.
Janiina ville också rita och var inte helt nöjd med att hon inte fick använda tuschpennorna, men nöjde sig med olika slags kritor till slut.
 Sanna kom på att hon ville ge sin teckning till farmor med ett speciellt meddelande i, så hon skrev hälsningen själv medan jag bokstaverade och ibland pekade på bokstaven i fråga på ett annat papper, men hon skrev alla utom en bokstav helt själv!
Stor vår lilla tjej blivit.
Sen fick hon även skriva själv på kuvertet som ska postas imorgon till farmor.
Synd att jag glömde fota själva teckningen och hälsningen, även om jag inte skulle visat den här än men hade varit kul att ha ett minne av hennes första brev som hon skrivit. Nåja, farmor Anci får fota den då den kommer fram...
Även William och Janiina ville skicka en hälsning till farmor.
Sanna ville ringa till farmor så det fick hon. Sen pratade både hon och William med henne en stund, farmor Anci blev jätteglad lät det som. Nu börjar ju Sanna kunna vara en riktigt babbelmaja så redan nu ser jag hur telefonräkningarna höjs rejält då hon kommer i tonåren, om inte förr...
Lagom till det var dags att börja med nattingen så smet jag iväg på ett styrelsemöte med nattvandringen.
Hem kom jag då resten av familjen låg i sängarna.
Ska strax göra dem sällskap men först ska jag bara...
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

å farmor blev JÄTTEglad över brevet. Som sagt goa barnbarn...det har jag!!