lördag 22 februari 2014

Pyjamas party!

Igår åkte jag på kryssning med några vänner, det är dansbandsveckan på Viking Line så vi dansglada tjejer ville såklart tillbringa mycket tid på dans golvet.
Det gjorde att jag då jag väl kom hem idag på eftermiddagen så hade jag sovit i ca 3 timmar (!), dansade nästan hela natten och så fortsatte jag på förmiddagen en stund. Tyvärr så slutade allt några timmar innan vi kom i hamn så sista tiden satt vi bara och väntade på att komma fram.
Så fort jag kom hem hann jag bara slänga av mig packningen och sen var det dags att åka iväg igen, vi var redan sena.
Vår guddotter Emma har fylt 5år och ikväll var vi bjudna på hennes pyjamasparty.
Alla, till och med jag, hade pyjamasar på oss. Bara M-P som var utan då han inte äger någon, vet inte hur han kom undan med det och att han ändå fick vara med men det fick han.
Här ser ni Williams spikes som han självklart ville ha på kalaset.
Lina hade planerat olympiska spel för barnen, först ut var simning.
 Väldigt populärt för både stora och små!
 Uppdraget var att hitta en pappersfisk i badkaret,
 inte så lätt som man kan tro.
Sen var det balansgång med ärtpåse och pricka ringen med ärtpåsen.
Och så avslutades det med fiske, även denna gång var det en massa konstiga bottennapp som barnen fick innan gottiset fiskades upp.
Då de andra barnen hämtats så fortsatte vi med lite mellomys.
William lärde sig en ny talang som han var väldigt stolt över.
Så det övade han på mest hela kvällen sen.
Sen kväll blev det men hem kom vi till slut.
Tack Emma för ett härligt kalas!
// Sargit

Inga kommentarer: