måndag 17 februari 2014

Janiinas tandläkarpremiär

Idag fick jag hämta Janiina tidigare då hon hade sitt första tandläkarbesök på eftermiddagen.
Precis som jag anat så var hon inte ett dugg blyg utan mer nyfiken på det mesta.
Då sköterskan skulle titta på hennes tänder däremot så ville hon inte alls, hon brukar inte vara så förtjust i att någon "rotar" i hennes mun så vi får ofta kämpa inte extra vid tandborstningen.
Men hon blev snabbt sitt glada jag igen och sen ville hon sitta i stolen själv.
Eller sitta och sitta, hon använde den som rutschkana ett flertal gånger.
 Efter att vi hämtat hem Sanna och William så lekte William och Janiina i vardagsrummet medan jag vek tvätt och Sanna var ute och lekte.
 Då maken kommer hem så har Janiina och William utvecklat bollsporten de höll på med till att ha en målvakt.
 Janiina var så söt! och så vina hon glatt och sa "Hej mamma" då hon såg att jag tog kort på henne.
Jag fick hjälp med att baka lite fikabröd av barnen i omgångar, vi fick nämligen gäster.
Sanna var den som ville baka till en början, sen fick hon hjälp av Janiina och även Mahdi.
Fayeza och Hasnain har fått en dotter för 10dagar sedan och idag fick vi äran att se det lilla underverket då hela familjen, och Fayezas mamma, kom på besök hos oss.
Så söt hon är och så liten!
Hon sov genom hela besöket så jag fick lämna gosandet med bäbis till en annan gång, ville ju inte väcka henne.
Mahdi och Janiina lekte fint ihop liksom Hadi med Sanna och William.
Mysig sen eftermiddag fick vi i alla fall och jag ser redan fram emot nästa gång.
// Sargit

Inga kommentarer: